Naturalne linkowanie (stron|strony|portalu|witryny} – porządek w sieci czy zbędna strata czasu?

Pozycjonowanie zwane jest zupełnie inaczej optymalizacją. Dotyczy to na przykład. wyszukiwarek internetowych, a zadaniem pozycjonowania jest osiągnięcie przez określony serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla konkretnych słów i wyrazów podstawowych. Optymalizacja to element szeroko pojętego marketingu internetowego i bazuje na znanych elementach funkcjonowania algorytmu wyszukiwarek, ciągłym poznawaniu nowych wzorów, i te algorytmy biorą pod uwagę przy rangowaniu strony , a ponadto na weryfikowaniu stron już istniejących.
Funkcjonowania pozycjonowania w dużej mierze są niewidoczne dla przeciętnego użytkownika strony, jednak mają one znaczny wpływ na jej indeksowanie i klasyfikacje w wyszukiwarkach – sieci blogowe, na przykład:
1. Dopasowanie strony internetowej do standardów W3C,
2. Oddzielenie warstwy logicznej struktury dokumentu od warstwy jego prezentacji, co poprawa i przyspiesza czasu ładowania strony,
3. Rozwiązywanie powielonej treści, przykładowo. poprzez wskazanie wersji preferowanej za radą konwertowania kanonicznego z poziomu programu HTML albo nagłówku HTTP dokumentu, a w wypadku zawartości błędnie powielonej wykonując niezbite przekserowania i wykorzystanie przyjaznych adresów,
4. Pozwala głębokie linkowanie w przypadku animacji Flash oraz zapewnia alternatywną wersję dla przeglądarek bez wsparcia dla wspomnianej technice (w tym robotów wyszukiwarek internetowych).
Pozycjonowanie strony jest procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z czynników wpływających na pozycje w wynikach przeszukiwania, które w czasie użytkowania są dla nas bardzo istotne.