Pozycjonowanie vs. Adwords

Każdy specjalista z zakresu SEO idealnie zdaje sobie sprawę z tego, że Google niezbyt przyjaznym okiem patrzy na wszelkie działania związanie z pozycjonowaniem strony. W naturalny sposób stanowią one bowiem konkurencję dla systemu reklamowego Google: Adwords i Adsense. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie i usługi SEO są z tego względu w jakimś odwrocie. Nawet zupełnie inaczej, ponieważ im bardziej pracownicy amerykańskiego giganta próbują walczyć z branżą SEO, tym jest ona mocniejsza. Podstawową różnicą między pozycjonowaniem a systemem Adwords jest z pewnością cena oraz dodatkowo skuteczność obu metod. W niektórych przypadkach zwyczajnie nie opłaca się wykupywać kampanii reklamowej w Google, ponieważ konkurencja jest zbyt mała – równie doskonały efekt dadzą samo pozycjonowanie i linkowanie strony, które w pewnych sytuacjach można przeprowadzić nawet własnymi siłami. Tyczy się to wyjątkowo zwykłych i niszowych fraz, które nie są oblegane przez konkurencję i których wypromowanie na czoło wyników przeszukiwania jest wyjątkowo zwykłe. W przypadku systemu Adwords warto się nim zainteresować, gdy mamy do czynienia z ogromną konkurencją na danym rynku lub gdy ceny za pozycjonowanie i usługi SEO znacznie przekraczają nasz planowany budżet. Pozytywną włąściwością takiej reklamy jest jest relatywnie wysoki czynnik kompresji, dzięki czemu mamy zapewnienie, że naszą stronę odwiedzą jedynie klienci zainteresowani daną usługą. Powinno się natomiast uważać za nieetyczne funkcjonowania konkurencji, która nierzadko specjalnie klika w reklamy Adwords, wyczerpując limit ustawiony w kampanii i generując nam wyższe koszty.