Kupowanie usług SEO
Chłopcy i dziewczęta zlecające zewnętrznym firmom wykonywania usługi pozycjonowania mogą sobie zastrzec, by firmy korzystały jedynie z osobistych źródeł listy precli, zaplecz i katalogów stron. Mogą natomiast takiego warunku też nie stawiać, co znacznie rozszerza pozycjonowanie i usługi SEO prowadzone w tym zakresie przebiegają w sposób o wiele bardziej naturalny i logiczny. Do promocji strony stosuje się bowiem zupełnie nowe źródła linków, co je różnicuje i powoduje, że zarówno roboty jak również algorytm wyszukiwania patrzy na taką stronę nieco łaskawszym okiem. Nic zatem dziwnego, że wiele firm pozycjonerskich decyduje się na dodatkowe wykupywanie usług SEO od zewnętrznych wykonawców. Na 100 procent nie chodzi tu o typowe pozycjonowanie i precle prywatne (co byłoby niczym innym w jaki sposób tylko podzlecaniem), niemniej jednak o wykonanie zwykłych, pojedynczych czynności. Przede wszystkim w grę wchodzi tu dodatnie wpisów do swojej, strzeżonej i moderowanej grupy precli albo uczynienie tego samego, niemniej jednak w kontekście katalogów stron i opisów. Inną usługą jest z kolei samo wykupienie dostępu do takich grup i baz, dzięki czemu klient może sam, w dowolnym momencie i w dowolnej ilości dodawać takie wpisy. Jednak kiedy chodzi o szczególnie poważne pozycjonowanie i usługi SEO przeprowadzane są dla jakiejś wartościowej, znanej i rozpoznawalnej firmy, wykorzystanie z usług zewnętrznych usługodawców (którymi często są sklepy SEO), powinno odbywać się na nieco innych zasadach. Takie usługi są wówczas jedynie uzupełnieniem samego pozycjonowania, niemniej jednak nie posiadają stałego i bezpośredniego wpływu na jego efekty.