Rola katalogowania w pozycjonowaniu

Ogromną rolę pozycjonowania w promocji każdej strony internetowej zna praktycznie każdy webmaster, administrator i właściciel takiej witryny. Natomiast niewiele kto zdaje sobie sprawę z tego, że by pozycja strony w wynikach odnajdywania bez ustanku rosła, konieczne jest wykonanie szeregu niezbędnych czynności. Jedną z nich jest popularne katalogowanie, które polega na tym, że witryna dodawana jest do specjalnych baz i spisów serwisów internetowych, którym jest np katalog stron www.

Rolą katalogowania w pozycjonowaniu jest przede wszystkim znaczne zróżnicowanie linków przychodzących, które nie pochodzą już jedynie z jednego źródła, ale z dziesiątek a nawet setek różnych katalogów. Co więcej opcją jest też dodanie linka do strony też w opisie wrzucanym na katalog stron, co pomaga w pozycjonowaniu na mniej oblegane frazy , a oprócz tego jeszcze bardziej różnicuje anchory. Z całkowitą czyli stu procentową pewnością pozycjonowanie za poradą takich metod sprawdza się nie tylko w przypadku „słabych” fraz, gdzie rywalizacja jest relatywnie mała. Nawet zupełnie inaczej, bo również przy bardziej obleganych słowach głównych pozycjonowanie za poradą katalogowania doskonale spełnia swoją rolę, ułatwiając szybsze osiągnięcie wyników. A to w biznesie SEO jest szalenie istotne, szczególnie gdy chodzi o zdobywanie klientów. Tutaj powstaje jednak zasadnicze pytanie – czy katalog stron może być wykorzystywany również do promocji witryn firmowych, oficjalnych serwisów firm, które powinny dbać o jakość nie tylko swoich wirtualnych wizytówek, ale również to, skąd wiodą do nich linki.